Internationella kvinnodagen!

Ja, så heter den här dagen så vackert så!
Men jag är faktiskt inte alls förtjust i den här dagen. Vilket många nu säkert tycker är konstigt.
Varför ska kvinnor få ha en egen dag men inte män? Vars är jämnställdheten i det? I allt ska vi allt sträva mot att bli jämnställda, men så får kvinnor helt plötsligt en egen dag. Då måste ju männen också få en, för jämnställdhetens skull. Missförstå mig inte. Givetvis tycker jag att det är superviktigt att vi hyllar de kvinnor som kämpat/kämpar för en rättvis vardag. Självklart. MEN om vi nu ska sträva mot ett jämnställt samhälle så måste faktiskt männen också få en egen dag. Och kvinnorna som kämpat/kämpar dem behöver vi hylla varje dag.
Varje dag tycker jag att vi ska hylla både kvinnor och män som kämpar. Oavsett vad man kämpar mot. Klockan, vardagen, tristessen, krig, misshandel osv.
Förstår ni poängen?

Ja, tack till mer jämnställdhet och en internationella karldagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0