Jag är inte ett dugg stressad och det är julafton på fredag och jag har massor att fixa. Jag har bara inte fattat hur nära det är.

Och jag slår in julklappar, äter choklad och lyssnar på Peter LeMarc. Wow. Vilken julstämning! Eller inte, men det är mysigt så här också. Jag valde rosa snöre till julklapparna, mycket piffigare så och ett beiget papper fick det bli och rött lack. Ska försöka slå in alla julklappar idag, för imorgon jobbar jag och sedan jobbar varje dag (förutom måndag) till och med den 1 Januari.
Känns skööönt att få jobba och tjänar pengar, mycket mycket skönt!
Blev ingen körlektion i veckan för jag hade inte tid att fara på den jag skulle ha haft i tisdags och det fanns inte tid att ha någon annan gång. Men det blir på måndag i alla fall, skönt! Och innan dess har jag förhoppningsvis hunnit köra en hel del hemma, vi får väl se hur tiden räcker till.
Nej, nu ska jag röja upp lite här innan det är dags att fixa middag och annat!

Jag köpte hårrullar idag. Till mig själv givetvis. Och samtalet mellan mig och kassörskan lät såhär:
K (Kassörska): Åh, vad smart att köpa hårrullar till mormor! Hör sockarna till det paketet eller är det ett separat paket eller är dem till dig eller ska dem med tröjorna?
P ( Petra): Hårrullarna är till mig och sockarna är ett paket som inte ska slås in och tröjorna är ett paket.
K : Åh, hur många kartonger behöver du till det här?
P: Inga.
K: Ja, då tar vi tre. Då har du en till mormors hårrullar, en till pojkvännens tröjor och en till mammas sockar.
P: Eh, två räcker. Tack.

Jag tror att hon var döv, eller så struntade hon i vad jag ville. Jag vet inte. Men trevlig var hon i alla fall. Och ny. Så jag förlåter henne givetvis för att hon inte lyssnade. Och med tanke på att kön var flera meter lång efter mig och även i dem andra två kassorna så är det okej. Hon var stressad bestämmer vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0