Tomten jag vill ha en riktig jul

Det här är en sån här dag då jag önskar att jag slapp ha praktik.
Jag vill fara till min pappas jobb och julpyssla, för visst är jag bara 12 år fortfarande? 5 år kanske är mer korrekt. Men något i den stilen i alla fall. Så nu kan jag inte fara och julpyssla. Jag tänker köpa egna saker och sitta och pyssla själv här hemma. Jag har bara tusen saker jag ska göra först innan jag hinner pyssla.
Och nu tänker jag klä på mig och göra allt jag måste göra för att ingen ska tuppa av när dem ser mig.
Sen tänker jag göra pepparkaksdeg, den ska få stå till på måndag morgon eller till imorgon eftermiddag. Jag vet faktiskt inte än.
Sen tänker jag städa. Eller städa och städa vet jag inte. Hänga in alla nytvättade kläder i garderoben.
Helst av allt vill jag bara gå och köpa tyg och sy. Ja, förstå så mycket roligare än all praktik i världen. Usch. Nej, nu ska vi vara glada. 
Det är ju trots allt snart jul och idag ska jag få julpynta på min praktik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0