Har en bulle i ugnen...

Eller så kallas det bröd. Jag gräddar bröd. Allt mitt pluggande gick åt skogen, jag  började baka bröd istället. För vi säger som det är, det är roligt att baka bröd!
Jag vill sy någonting nu. Vet inte vars jag ska hitta tiden och orken till det, men jag vill.
Har även hunnit dränka hela golvet i vattnet för att jag snubblade på hundarnas vattenskål. Det var förskräckligt mycket vatten ändå.
Och det luktar så gott när man bakar. Fast jag känner ingenting för jag är förkyld, men det luktar gott ändå! Brödet fick bli ett hitte på bröd så jag sa åt mamma att jag ringer om dem behöver köpa bröd sen. Förhoppningsvis inte!
Kakor, småkakor. Det måste jag baka någon dag. Åh, så mysigt! Kanske ikväll rent av, det går så fort att göra småkakor, men det är så förskräckligt gott!
Och bullar, vetelängder vill jag göra!
Lite jul på det här med allt som hör till så blir det nog bra ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0