Framtid

Det här med framtid är lite läskigt. Ja, ni vet att inte veta. Hittills har man vetat. Först är det dagis, efter dagis kommer sexårs och sedan kommer lågstadiet som är en port in till mellanstadiet, som sakta men säkert tar dig till högstadiet som sedan leder dig vidare till gymnasiet. Och sedan ska du stå på egna ben.
Ja, jag har ju vetat att dagen då jag ska söka vidare till universitetet kommer en dag. Men inte såhär fort. Helt plötsligt var det bara dags.
Och ja, jag vet att man kan jobba innan, men tänk för att jag inte vill det! Jag är rätt så beslutsam ibland, men samtidigt har jag världens beslutsångest. Men jag tror att vi alla överlever det. Och så hoppas vi att jag faktiskt kommer in på det jag sökt. För jag kommer klara det, vad det nu än är som jag sökt. Jag löser det då.
Nu tar vi och slutför gymnasiet, jobbar en sommar och sedan tar vi universitetet som det kommer, är det otrevligt mot mig är jag otrevlig tillbaka och så vidare.
Men nej.  Nu slutar vi tänka på den lite läskiga framtiden och det där läskiga med att bli vuxen. Nu gör vi det vi ska och så känns det bättre tror jag, hoppas jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0