Jag vet...

Jag tycker det är hemskt och rent ut sagt förjävligt hur en enda människa kan förstöra för så många människor på grund av sitt starka hat mot muslimer.
Fyfan.
Problemet är inte att vi tar in muslimer, för mig är dem hemskt välkomna. Det tråkiga är att vi inte tar hand om dem. Alla flyktingar från olika länder som kommer hit borde få samma chans som vi får, men det får dem inte. Och det är där vi failar. Tänk om vi kunde ge alla flyktingar en ordentlig utbildning i Svenska, ett snabbt beslut ifall de får stanna eller inte, en chans att plugga, en chans att bli något. En chans att hjälpa utländska läkare, lärare och liknande att faktiskt arbeta inom det dem kan. Vi måste ta hand om de som kommer hit oavsett vilket land de kommer ifrån, oavsett religion. Vi måste värna om varandra och vara medmänniskor. Precis som de som kommer hit måste respektera oss så måste vi respektera dem.



Och nu vet jag.
Jag vet vad jag vill göra.
Jag har lagt upp en plan, jag har ett mål att sikta på, en livsväg som jag vill vandra.
Jag vet vad jag vill bli.
SÅDETSÅ.



Gud tillåter döden.
Det är människan som gör den obarmhärtig.

Kommentarer
Postat av: Linn

Så sant!

2011-08-13 @ 19:54:03
URL: http://peaceloveandgod.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0