Räddningstjänsten och ambulans

Det här med brandbilar, ambulanser och poliser har väl alltid fascinerat en. Idag kanske mer än förr. För i en av kurserna jag läser får man verkligen en rejäl inblick i deras arbete. Då speciellt räddningstjänsten och ambulansen. Helt fantastiskt vilket arbete dem gör...
Har varit där idag och gjort lite olika saker, tränat på att sätta på en nackkrage, stabilisera halsryggen och lekt med en massa saker från brandbilen.
Man känner sig som ett litet barn, men det är så fruktansvärt roligt och man förstår verkligen varför dem vill jobba inom det här. Man kan inte annat än älska allting. Den 31/5 har vi slutövning i denna kurs och vi vet faktiskt inte riktigt vad som väntar, men det ska bli otroligt spännande.
Och jag är himla tacksam över allt jag hinner vara med om och se. Och jag tycker att alla alltid borde få utbildning i första hjälpen och HLR. Förstå vilken trygg värld vi skulle leva i då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0