Länge leve yttrandefriheten!

Läser överallt om att nu ska vi minsann bojkotta Slitz. Jaha, varsågod gör det, ha så kul.
Ingen som har funderat över hur mycket Slitz vinner på allt det här? Alla som inte vill läsa tidningen köper den inte, men kanske fler nu kommer köpa den eftersom att den fått så mycket uppmärksamhet. Man brukar ju säga att all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet. Vad vet jag?

En av dem sakerna som folk upprörs på är att Slitz skickat ut ett gäng grabbar som har "tagit tempen" på brudarna i Boden på krogen. Vi (ja, för jag bor ju där...) är tydligen snygga och lätta att få i säng så länge du inte pratar Norrländska. Kan så hända. Folk tar illa upp, inte jag. Varför skulle jag?
För det första jaha, låt dem tycka att vi är snygga då, låt de göra en jämförelse av vårat yttre och bedöma det. Vi står faktiskt och fixar oss och jag vet inte hur många tjejer som jag pratat med som uppskattar uppmärksamheten. För just det här är tacken för att vi fixar oss, vi får höra att vi är snygga och det glädjer oss. Vill man inte ha den uppmärksamheten kan man antigen låta bli att fixa sig eller stanna hemma. Killar kommer bedöma, jämföra och betygsätta, precis som vi tjejer gör. För det gör vi, i alla fall jag och mina vänner. Men vi kanske är hemskt unika och konstiga.
För det andra, jag kan faktiskt inte uttala mig om huruvida det är lättare att få en tjej i säng i Boden än i Luleå eller lättare för att du har en annan dialekt. Jag kan givetvis endast utgå från mig själv och mina vänner. Men är det då något fel att tjejer hoppar i säng med killar? Det är ju helt okej att killar gör det, ska vi nu prata jämnställdhet så ska väl ändå tjejer ha det valet också, eller? Jag bryr mig faktiskt inte om alla i hela världen säger att tjejer i Boden är lättfotade, jag har fortfarande ett eget val, ett eget tyckande och tänkande och jag väljer själv om jag vill vara lättfotad eller inte.

En annan sak som upprör är den uråldriga synen på kvinnor som objekt och att mannen har rätt att ligga runt. Ja, ironi eller inte. Men hallå vad tror ni om killar? Här visar många kvinnor sin tydliga syn på mannen som förlegad och dum. Japp. Det är mina slutsatser i alla fall. Jag tror att killar har mer vett och är smartare än att dem faktiskt går på det där, jag är nästan 100% säker på att det är en väldigt liten skara som faktiskt tror att det där är sant. Jag har nog aldrig ens träffat på en kille med dessa åsikter och skulle jag göra det så orkar jag helt enkelt inte lägga ner tid på honom.

Det finns lika många män som kvinnor som tycker att det som står i Slitz är skit och det finns lika många kvinnor som män som tycker att Slitz är en kanon tidning. Länge leve yttrandefriheten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0