Allting flyter

Ibland flyter allting bara på, sådär enkelt så man glömmer bort att vara glad över att det faktiskt går bra. Men så kommer motgången, motgången som gör att man känner att allting flytit på. Motgången som gör att medgången känns fantastisk.
Så här är det att utan motgångar skulle medgångarna, flytet inte kännas lika fint. Vi skulle misströsta, sakna något och vara allmänt oroliga. Men tack och lov få vi motgång, det behöver inte vara mycket. Men vi behöver den.
För då kan vi uppskatta det fina, vi kan uppskatta våra framgångar.
Varje gång jag ser resultatet på en tenta eller resultatet på en inlämningsuppgift eller liknande då känner jag lugnet, glädjen. För jag vet att jag är ett steg närmare, ett steg närmare mitt mål, att ha en utbildning. För jag vet hur mycket tid jag lagt ner på varje uppgift, hur kämpigt det varit och det där lilla betyget som säger att jag klarade det, det gör mig så glad.

Så fokusera på det som är bra, det som gör dig glad och se alla motgångar som ett hinder som kommer visa dig hur vacker världen är när du kommer över hindret, kämpa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0